POLSKA-SOLEC NAD WISŁĄ WIETNAM-HANOI BRAZYLIA-MARINGA STUDENCI Z WIETNAMU I BRAZYLII W NASZEJ SZKOLE

Udostępnij ten wpis

Od 16 marca 2015r. gościło  w naszej szkole 2 studentów z Wietnamu i Brazylii. Przyjechali wramach projektu organizowanego przez  Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Nauk Ekonomicznych i Handlowych.
Ann i Jose przebywali w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Solcu nad Wisłą przez tydzień i przez ten czas starali zainteresować nas swoimi krajami, a zwłaszcza kulturą, zwyczajami, życiem codziennym młodzieży. Pokaz  prezentacji  multimedialnych zachęcał do zadawania pytań,  nawiązywania rozmów, dzięki czemu mogliśmy doskonalić nasz angielski.
My również pokazaliśmy swoje prezentacje o Polsce, bowiem zarówno Ann jak i Jose po raz pierwszy przybyli do naszego kraju. Zadawali wiele pytań , ponieważ  mimo podobieństw, istnieje sporo różnic, np. w systemie edukacji.
Lekcje z obcokrajowcami stworzyły unikalną szansę na bezpośredni kontakt z innymi nacjami, co jest odpowiedzią na potrzebę  zrozumienia międzykulturowego, zwalczania stereotypów, nietolerancji i uprzedzeń.
Wspólna wycieczka do Sandomierza również sprzyjała  rozmowom, nawiązywaniu przyjaźni  jak tez poznawaniu piękna naszego regionu. Zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne, Bazylikę Katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, Ratusz, Kościół Sw. Jakuba, itd. Po tradycyjnym polskim obiedzie udaliśmy się w Góry Świętokrzyskie. Jako że jesteśmy wysportowani i odważni  nie mieliśmy problemów z dotarciem naszczyt góry idąc przez ścisły rezerwat przyrody obejmujący las jodłowo-bukowy. Gdy wspięliśmy się na Łysą Górę, obejrzeliśmy zbiory muzealne w opactwie pobenedyktyńskim. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem przedmiotów z najdalszych zakątków świata.
Podsumowując, pobyt Ann i Jose to rzadka możliwość obcowania z osobami Wietnamu i Brazylii. To zarazem okazja do doskonalenia języka angielskiego oraz przełamywania stereotypów i rozwijania wrażliwości kulturowej.
Sadzimy, że taka forma nauki języka angielskiego z pewnością podoba się wszystkim uczniom.

Uczniowie- uczestnicy wycieczki

Bez kategorii

Dzień otwartych drzwi w ZS w Solcu nad Wisłą

Dzień otwartych drzwi w ZS w Solcu nad Wisłą „Bezpieczny pierwszy dzień wiosny” to coroczna impreza, która na stałe zapisała się w kalendarzu naszych szkolnych